top of page
קצת על אורן קוזלובסקי
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

סוזוקי קרוסאובר טורבו, החבילה הישראלית


סוזוקי קרוסאובר טורבו

כל מי שרכש בישראל מכונית של סוזוקי, יודע שהעיקר במכוניות המותג, זו התמורה לכסף ושמירת הערך. אנשים אוהבים ללכת על בטוח ולקבל כמה שיותר עבור הכסף שהשקיעו. את המנטרה הזו, של רכישה הגיונית ומשתלמת, הפנימו במכשירי תנועה, יבואנית המותג לישראל.


הקרוסאובר, ג'יפון עירוני המבוסס על ה- SX4, ממשיך את המסורת של "לתת לקהל את מה שהוא רוצה". האופנה מכתיבה הגבהת כל הרכב? הקרוסאובר גבוה! השוק אוהב קוסמטיקה קרבית מעולם השטח? גם זה ישנו. צריך מנוע נמרץ, מוגדש טורבו ועם 140 כ"ס, קיבלתם! הקרוסאובר החדש, נראה כמו מכונית שסימנה V על כל הסעיפים. אז יצאתי לבדוק, איך זה עובד על הכביש.


מבחינת המראה, עשה הדגם החדש קפיצת דרך משמעותית לעומת קודמו שעלה ארצה בשנת 2013. הסבכה הקדמית וזוג הפנסים, מעניקים מראה מגובש וכבד יותר. האלמנטים הלקוחים מעולם השטח, הובלטו מעט והפרופורציות מעניקות תחושה של גודל כשמתבוננים מהצד. התוספת של מערכת המולטימדיה והחלוקה של לוח השעונים, מוסיפות לדגם החדש עדכניות.


חומרי הדיפון ותחושת הפלסטיק של חלל תא הנוסעים, החזירו אותי מעט בזמן. מצד שני, זו בדיוק התחושה הסוזוקית שנוסחת ביטחון אצל הלקוח. שתי מכות בפלסטיק שמפריד ביני ובין השמשה הקדמית, החזירו את התחושה, שזה החומר שישרוד אפילו שואה גרעינית. איכות ההרכבה הרי טובה ואני לא בטוח שרוכשי סוזוקי מחפשים את תחושת הטוסיק של התינוק כשהם מעבירים יד על המשטח הקשיח.


כפתור ההתנעה שהפך לפריט חובה ברכבי הקטגוריה, מעיר לחיים מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר מוגדש ומודרני. מעבר לתוספת הטורבו, החליטו בסוזוקי לזנוח הפעם את תיבת ההילוכים הרציפה. התוצאה מפתיה לטובה. המכונית מגיבה ללחיצה על דוושת התאוצה והתיבה הפלנטרית בעלת 6 ההילוכים משתפת פעולה עם המנוע. נסיעה עירונית במכונית האדומה שקיבלתי, מהנה מאוד וההגה החשמלי מקל על התנהלות פקוקה ועל חניה.


אותו הגה שכל כך מהנה ונוח בעיר, מעט חסר תחושה בכבישים מהירים ומצריך הסתגלות. התחושה המעורפלת, לא באמת תשנה לקהל היעד ומי שמחפש הגה מתקשר וחדוות נהיגה, כנראה מראש לא יבחן את המכונית הזאת. מערכת הבלימה, לעומת זאת מצוינת, עם יכולת עצירה של 1.2 טון בלי דרמות ובנינוחות החלטית.


חלל הנוסעים מאחור מרשים גדול ביחס לממדים החיצוניים של המכונית. למרות בסיס הגלגלים הקצר מרוב המשפחתיות, התחושה הפנימית מרווחת ונדיבה. שני הורים עם שני ילדים על מושבי בטיחות, יוכלו להגיע ממקום למקום בנוחות. בזכות תא מטען מרווח (430 ליטר), גם לעגלת תינוק וקניות מהסופר, ישאר מספיק מקום.


הקרוסאובר החדשה, חזקה משמעותית מזו המוחלפת ולא נופלת ממתחרותיה העיקריות בקטגוריה בעוצמת המנוע ובאבזור. הנשק הסודי של סוזוקי, היה ונשאר, התמורה לכסף. ב- 125,000 שקלים לדגם האוטומטי, או 110,000 שקלים לאלטרנטיבה הידנית, מציעה המכונית אבזור עשיר וחוויה טובה עם הבטחה לשמירת ערך וסחירות. מעל 20,000 מכוניות נמכרו מהדור הקודם וכנראה שגם הטורבו לא תאכזב את נהגי ישראל.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page