top of page
קצת על אורן קוזלובסקי
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

אופל קורסה OPC, אטרף גדול בקטנה.


אופל קורסה OPC

מכוניות חזקות, זה דבר מהנה ומאוד ממכר. מכוניות קטנות וחזקות, זה משהו אחר שמכניס את חוויית הנהיגה למגירה אחרת בראש. זו לא חכמה לדחוס מאות סוסים וערמות של מומנט לתוך גוש ברזל ענק ולהכניס את הכל למכונית גדולה ומרשימה. מכונית קטנה, לעומת זאת, עם מנוע חם ועצבני, זה קצת כמו לקבל סוכריה עם תוספת של סוכריות קופצות שמתפצפצות בפה בהפתעה בלתי נגמרת


מכונית קטנה וחמה, זה טריקי ומאוד בעייתי, כי צריך לעשות את זה נכון. ככל שהמכונית קטנה יותר, ככה עבודת ההרכבה, מסובכת יותר. זו לא חכמה להוסיף עוד כוח, כי צריך גם לבנות מסביבו חבילת ריגושים שתעטוף את הנהג. מספרים לבד, לא מייצרים סיפור והמהירות לבדה, לא לוקחת את הנהג לשום טיול. במכוניות קטנות, צריך לארוז יפה הרבה מאוד תחושות, כדי לחבר את הנהג לחוויה שיוצרת את הפיצוץ במוח.


האופל קורסה OPC היא מאותן פצצות אנרגיה קטנטנות שנלחמות על המקום הצר בלבם של חובבי הקטנות החמות. מנוע 1.6 ליטר, מוגדש טורבו, שמצליח לייצר 207 כ"ס, במכונית מיני עירונית וחמודה. כדי להפוך את חבילת האנרגיה למכונית ספורטיבית, השקיעו בדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, במושבי ספורט עוטפים, בגלגלים גדולים יותר, בספוילר גדול ובנגיעות עיצוב שריריות. לז'אנר הזה, יש שפה וכללים, שבלעדיהם למנוע אין שום חשיבות.

כפירי בדרכים | אופל קורסה OPC

מבחינת המראה החיצוני, מצליחה הקורסה לשדר עצמה וסולידיות. אף אחד באופל, לא ניסה לתפור חליפת מרוצים צעקנית ואגרסיבית. ישנן מתחרות עם חצאיות הרבה יותר מושכות, על מסלול האופנה המהיר, אבל יש משהו באיפוק עליו שומרת הקורסה החמה. גם לשילוש האותיות OPC המייצגות את המילים "אופל פרפורמנס סנטר" אין בישראל את המוניטין שיש לאותיות כמו GTI, בקרב הציבור הרחב.


המנוע, מהנה מאוד ומספק את הסחורה. 207 סוסים, מצליחים לדהור מהר כשהם סוחבים 1,280 ק"ג. אבל מה שמעלה את החיוך האמתי, היא עבודת הדיפרנציאל והתחושה המועברת אל גלגל ההגה. התנהגות המכונית משתנה ככל שהרגל כבדה יותר ושינוי הכיוון קיצוניים יותר. המערכת המכנית משדרת לידיים, את הטירוף שמכונית ספורטיבית צריכה לשדר, אבל משהו ברקע לא מאפשר למוח להיכנס למצב מלחמה.


לנהיגה במכונית הצטרף אלי בני, כפיר. הוא אהב את מכסה המנוע הקרבי ואת צמד האגזוזים הגדולים מאחור. מושבי הספורט מלפנים יצרו אצלו צפייה מוגזמת למושבים דומים מאחור. לאחר הסטת מושב הנהג וכניסה זריזה לספסל האורחים, הוא נוכח לדעת שהילדים לא זכו לאותה רמה של השקעה. גם על הטורבו היתה לו ביקורת. הוא הרגיש את המשיכה של הגלגלים הקדמיים, אבל לא שמע את השריקה לה ציפה. הוא אהב את התנהגות הכביש ואת החלון בגג, אבל לא האמין לי שאנחנו כבר מהירים מספיק.

כפירי בדרכים | אופל OPC


ככל שנהגתי יותר והרגשתי עד כמה ה- OPC חזקה ומהנה, ככה גם הבנתי מה חסר לי. לאורך כל הקילומטרים בהם נהגתי באחות העצבנית של משפחת הקורסה, הבחנתי שחוש אחד היא לא מצליחה לעורר – את חוש השמיעה. צמד מפלטים של רמוס, מנוע מוגדש וחזק, התנהגות טובה, ושום צליל שיעיד על כך? הבידוד הגרמני אוטם את פנים הרכב ומייצר סביבה סטרילית שלא מתאימה למכונית ספורט צעירה... אין גרגור שמרעיד את הנהג והנוסעים וגם בסל"ד גבוה, אפשר לשמוע את הרדיו בבירור.


האופל קורסה OPC בנויה מכל מה שצריך כדי לייצר טיל בית כביש איכותי. הגיר הידני עם 6 יחסי העברה, בנוי ועובד נכון. תחושת התאוצה בתוך הרכב ברורה ועצמתית, עד כדי כך שהילדים הקטנים שלי, דרשו שאמשיך להאיץ גם כשכבר היה אסור. סביבת הנהג שידרה את כל הספורט שרק ניתן לשדר, עם מושבי ריקארו חובקים והגה נעים. המתלים הקשיחים משדרים אל תוך המושב את כל מה שקורה על הכביש, אבל בצורה נקייה ותרבותית. מערכות הבטיחות, מערכת הבלימה והתנהגות הכביש ספקו את הסחורה, אבל... אם רק היה קצת (או הרבה) יותר רעש ורעידות, זה היה מחייה את החוויה.

מכונית שעולה 155,000 אלף בגרסה הזולה ו- 180,000 לגרסה המאובזרת ביותר, לא יכולה רק להיות טובה. היא גם צריכה להרגיש טובה ולהטריף את הנהג. ה- OPC מהנה מאוד ומבחינה טכנית, היא מסמנת V בכל המקומות הנדרשים. זאת מכונית נהדרת לנהיגה יום יומית ואפילו לנסיעה בפקקים. זאת מכונית שמשגעת את הנהג ומאוד מושכת לדבר עבירה. הקורסה יכלה להיות מכונת מלחמה, כי היא מהירה, חזקה, דינמית ומטריפה - היא רק לא נראית ולא נשמעת כזאת... מדובר במכונית טובה, סוכריה מהירה שנותנת עבודה, אבל בלי הפיצוצים של הסוכריות הקופצות. מכונית ספורטיבית שמחזירה אותך הביתה עם חיוך, אבל לא חיית פרא שקורעת ממך את הבגדים ומשאירה אותך בסוף היום הפוך, מזיע ופצוע.

אופל קורסה OPC


פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments


bottom of page