עיריית תל אביב מציגה את מערך שיתוף כלי הרכב העירוני.
מועצת עיריית תל-אביב-יפו אישרה אמש (יום שני, 6/6/16) פרויקט שיתוף מכוניות עירוניות. ובכך הפרויקט העירוני הראשון בארץ, יחל לפעול במהלך המחצית השנייה של שנת 2017.
מערך שיתוף כלי הרכב הינו חלק מהמאמצים העירוניים לקידום פתרונות תחבורה חדשניים ואלטרנטיביים לעיר ותקציבו עומד על כ-100 מיליון ₪. הכוללים מערך שיתוף המכוניות העירוניות, יופעל על ידי חברת car2go מקבוצת שגריר. בשלב הראשון יכלול המיזם כ-260 רכבי מיני.
כמו במיזם האופניים המצליח, תל אופן, ניתן יהיה להשכיר את הרכב בנקודה אחת ולהחזירו לנקודה אחרת ברחבי העיר. לרשות המשתמשים יועמדו כ- 520 חניות ייעודיות ברחבי העיר, ובנוסף ניתן יהיה לחנות בכל מקום חניה מוסדר אחר ("כחול לבן") בתחומי העיר תל אביב. הנסיעה עצמה יכולה להיעשות גם אל מחוץ לגבולות העיר.
עיריית תל-אביב-יפו מקדמת פתרונות שונים של תחבורה שיתופית אלטרנטיבית, שיאפשרו לתושבים, למבקרים ולתיירים לוותר על מכונית פרטית. מטרת העירייה, לאפשר תנועה עירונית באמצעות תחבורה ציבורית בלבד (אופניים- תל אופן, אוטובוסים, רכבת קלה וכלי רכב השייכים לפרויקט). תעריפי השירות יקבעו סמוך למועד ההשקה, תוך כוונה להציע תעריפים הזולים בכ40%-30% ממחירי המוניות.
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, מסר: "עיריית תל-אביב-יפו מובילה מהלך חשוב לצמצום השימוש ברכב הפרטי. במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל נדרש שיפור דחוף ומיידי. לנוכח זאת, אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו לקידום הפרויקט, שראוי שמדינת ישראל תוביל ברמה הארצית. כפי שהוכח בתחום האופניים, ניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה שיתופית חדשה. אני קורא למדינה ולרשויות מקומיות נוספות להצטרף למיזם התחבורתי."
גיל לייזר, מנכ"ל car2go מקבוצת שגריר, הוסיף: "מדובר במיזם חדשני, טכנולוגי וירוק לא רק ברמה הישראלית אלא גם ברמה העולמית. שיתוף רכבים הינו אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם ורק לאחרונה חברות הפועלות בזירה זו גייסו מיליארדי דולרים. הבסיס הטכנולוגי להפעלת המיזם הוא נדבך מרכזי בהצלחתו ואנו מאמינים כי השוק בשל לסוג זה של שיתוף רכבים אשר יאפשר לתושבי העיר, מבקרים ותיירים להתנייד בקלות בעיר, להוריד את רמת המינוע והזיהום וכל זאת תוך חסכון כספי ניכר".