top of page
קצת על אורן קוזלובסקי
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

לקסוס ישראל משיקה את Lexus Gallery

אולם התצוגה החדש של לקסוס בת"א, הושק בבניין הבנק לחקלאות, אחד הבניינים המעניינים בעיר, אשר הוקם בשנות ה- 50' של המאה הקודמת. במשך עשרים השנים האחרונות, עמד הבניין הממוקם בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים נטוש תחת צלה הכבד של תכנית הריסה.

ביוזמת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס בישראל, כמחווה לשימור פניה של העיר תל אביב שופץ המבנה ונגנזה התכנית להריסתו. הבניין נמנה על העבודות המקודמות שתוכננו במשרד האדריכלים נדלר-נדלר-ביקסון-גיל, אשר תכננו, בין השאר, גם את בית העיתונאים ע"ש סוקולוב, הספרייה הלאומית בירושלים, בית המשפט בנצרת והספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי.

את תהליך השימור ביצע משרד האדריכלי HQ, בראשות האדריכל ארז אלה. במבואת הכניסה של הבניין, בה מוקמו בעבר דלפקי הבנקאים, הקימה יבואנית הרכב, אולם קונספט חדש בשם Lexus Gallery. באולם התצוגה החדש, ישולבו תצוגות אומנות ומיצגי תרבות לצד מכוניות לקסוס. בכוונת לקס מוטורס, להציג במתחם תערוכות מתחלפות ויקיים אירועי תרבות, הרצאות, הופעות ומפגשים בנושאים שונים.

לקסוס, הינו מותג הרכב המזוהה ביותר בישראל עם טכנולוגיה היברידית ושמירה על הסביבה. בהתאם למדיניות המותג, הדוגלת בשמירה על איכות הסביבה, שולבו באולם התצוגה רהיטים שעוצבו על ידי אמן המחזור הישראלי רונן וסרמן, המכונה "אישפח". רונן מוכר בקרב חובבי הרכב, בעיקר בזכות רהיטים המעוצבים מחלקי מכוניות. רהיטים אלו, המוצגים כיצירות אומנות המחזירות לחיים חלקים ששימשו לתעבורה וניידות, מפארים מטבחים, סלונים ומרפסות של חובבי רכב בעלי יכולת.

לצד דלפק הקבלה, עיצב רונן "קיר חלקים" בו החזיר לחזית את כל אותם חלקים שבד"כ נסתרים מהעין. רונן תכנן את המיצג כך שידגיש את היופי ואת מלאכת המחשבת שהושקעה ביצירתם. באמצעות מיקום מחודש של החלקים .על לוח המשחק, מתקבלת קומפוזיציה היוצרת מבט מזווית חדשה על חלקי הרכב.

כאשר נרכש הבניין ע" החברה, לפני שבע שנים, התכניות הטבעיות עבורו היו להקים על הריסותיו בניין מגורים. דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, סיפר כי לאחר שחקרו את ההיסטוריה של המבנה וראו את החבוי מתחת לשכבות ההזנחה וההתיישנות, לא יכלו שלא להתאהב בו.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page