top of page
קצת על אורן קוזלובסקי
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

גם ישראלים יכולים לזכות בהארלי דוידסון

הארלי דוידסון אירופה העמידו אופנוע 883 IRON להגרלה וגם אנחנו בישראל בפנים

יצרני רכב רבים, מחשיבים את ישראל כמדינה אפריקאית או אסייתית. ישנן יצרניות בהן אנו מטופלים תחת המחלקה האירופאית. השבוע, בזכות הגרלה קטנה של אופנוע, גיליתי שגם מבחינת הארלי דוידסון, אנחנו נחשבים לאירופה. כן, כחלק ממבצע הצערת המותג והכרתו לרוכבים חדשים, החליטו באירופה לחלק אופנוע אחד ביבשת וגם אנחנו כלולים.. וו-הוו!


אז הרעיון פשוט. הארלי הוא אייקון אמריקאי הנשען על קהל אוהד וקבוע. חלום החופש והמנוע הרועש, עם הקעקועים והחבורה הפרועה, קוסם לסוג מסוים של אנשים. אבל העולם השתנה, הגבר המודרני, רגיש ומטרוסקסואלי (שלא להגיד עדין ומרשה לעצמו לבכות) וכבר לא מתאים לדמות ההארליסט הקשוח והמחוספס. כדי להצעיד את המותג קדימה, החליטו אנשי הטרגטינג של המותג, להרחיב את ערכי המותג ולחשוף אותם לקהל חדש.


אז מה בארסנל? אופנועים חדשים עם מנועים קטנים ומקוררי מים, דגמים חדשים לכלים הוותיקים והגרלות. הארלי אירופה העמידה אופנוע מדרגת הכניסה הקלאסית של המותג- ספורטסטר 883, בו יזכה מישהו. מה צריך לעשות? פשוט למלא פרטים בטופס ההגרלה ולהגיע לרכיבת היכרות קצרה בת כחצי שעה על אחד מאופנועי ההדגמה הזמינים באזורכם.


מי יכול להשתתף? כל מי שמחזיק ברישיון לרכיבה על אופנוע בדרגה A (ללא הגבלת הספק). מה עושים היתר? ובכן, מאחר ושנים שאני מרגיש שאופנועי המותג הם סתם תירוץ לתעשיית אופנה ענפה, היתר יכולים למדוד פריט לבוש או כל מוצר ממותג אחר. המותג האמריקאי, מוביל את תחום המסחור כבר שנים רבות. מוצצים וסינרים לילדים, ארנקים ומצתים ופריטים לבית. אין כמעט מוצר שמחלקת שיתופי הפעולה והמרצ'נדייז, לא הטביע עליו את לוגו המותג.


ההיסטוריה של הספורטסטר 883

הספורטסטר מבית הארלי דוידסון, הוא אחד האופנועים הוותיקים שעדיין ממשיכים לנוע ולהתחדש. למרות שההיסטוריה הרשמית של האייקון מתחילה בשנת 1957, חובבי הדגם מתחילים את הספירה עם אביו המיתולוגי ה-K ספורט וספורט סולו שהושקו בשנת 1952. מכלולים רבים משותפים לשני האופנועים, החל מהשלדה, המזלג הקדמי, מכל הדלק ועוד, לא ניתן לכלול את שניהם תחת אותה הגדרה. סדרת ה-K הונעה ע"י מנוע Flat-Head ואילו הספורטסטר נהנה ממערכת שסתומים עילית.


מנוע שני הצילינדרים, בתצורת V עם מרווח של 45 מעלות ומערכת דחיפים, נשמע עד היום שונה מכל מנוע אחר. רעש המנוע הנובע מפעולה לא מאוזנת בת שלוש נקישות, הוא אחד האהובים והפך לסמל בפני עצמו. שאון המנוע הפך לערך גבוהה כל כך בעיני היצרן, שפעל לרשום פטנט על הרעש והמשיך להטמיע את הצליל המזוהה גם בדגמים המודרניים.


מנוע האיירון האד המקורי, הניע את דגמי ה-XL כמעט 30 שנים (בין השנים 1957 ועד לאמצע שנת 1985). בשנים האלו, התווספו בהדרגה, מערכת בלימה מתקדמת יותר, שסתומים משופרים ושיפורי בטיחות. אופנועים אלו נהנו ממנועי 883cc ו- 1,100cc שהפכו לסימן ההיכר של הספורטסטר, למרות מנועי ה- 900 וה- 750 שהוצגו לציבור.


בשנת 1970, הוצג אחד האופנועים המוכרים והנחשקים ביותר בסדרה. אופנוע המרוצים, המוכר יותר כאופנוע הפעלולים של איוול קניבל, פעלולן הקפיצות הנערץ עד היום. ה- XR750, יוצר במשך כ- 7 שנים והיה מוכר במיוחד בצבעי הכתום לבן, היה אחד ממנועי הצמיחה של המותג בארצות הברית. זהו סמל לתרבות מוטורית מושכת קהל שממשיכה להקסים ילדים ומבוגרים עד לימינו אנו.


מנוע האיוולושין המוכר לנו עד היום, החליף בשנת 1986 את המנועים המיושנים וכשנתיים מאוחר יותר, הוחלף מנוע ה- 1,100 סמ"ק במנוע ה- 1,200 המוכר לנו עד היום. את הקפיצה הגדולה עבר האופנוע בשנת 1991. הנעת רצועה לדגמי הדלוקס של מנוע ה- 883 ולכל משפחת מנועי ה- 1,200 (שינוי שהפך לאחר שנתיים לסטנדרט בכל אופנועי הספורטסטר) ותיבת הילוכים בת 5 יחסי העברה, שיפרו את הכלים ללא היכר.


בין השנים 1994 ל-1996 הצליחו אנשי הארלי להרגיז רבים ממעריציהם, כאשר הפכו את האופנוע לאלקטרוני וזנחו (לדעתם של הרוכבים הנאמנים) את המכניקה הישנה והאהובה. מאז במשך כעשור שופרו הספורטסטרים ודגמים חדשים הוצגו כמעט בכל שנה.


מהפכת השלדה החדשה עם תושבות מנוע מגומי, הוצגה בשנת 2004 ובישרה לעולם בעיקר על פחות וויברציות וכנראה גם על פחות עבודה לכירופרקטים ולרופאי שיניים. ב-2007 החליפה מערכת הזרקת דלק את מערכת הקרבורטורים הוותיקה. בעקבות מערכת ההזרקה המודרנית, החלו מהנדסי הארלי לשפר את האופנועים, עד שבשנת 2014 הוחלפה כל המערכת האלקטרונית והתווספו מערכות ABS, התנעה ללא מפתח וצג מהירות בעל תצוגת הילוכים דיגיטאלית.

מסקנות וסיכום

למרות שאת דרכי הדו גלגלית התחלתי עם חלום על הארלי דוידסון, מעולם לא רכשתי לעצמי אחד. למען האמת, התרחקתי מסגנון הרכיבה הזה ומכל התרבות הסובבת את המותג. אהבתי מאוד לרכוב על אופנועי המותג ליומיים או שלושה, אך לא ראיתי את עצמי כחלק מהמודל ההארליסטי. המבצע הנוכחי, החזיר לי את הפנטזיה הקרוזרית ואת החיבה למנוע עם הרעשני. אם כל מה שצריך לעשות כדי להיכנס להגרלה, זה לצאת לרכיבת התרשמות קצרה- אני בפנים. לעמוד ההגרלה https://testridesee.harley-davidson.com/en_EE

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page