ניתן למצוא אותי גם

תרבות מוטורית מתחילה בגיל צעיר. הזמינו עוד היום את ספר הילדים המצליח "האוטו של אמא ואבא". 

  © 2023 by "theride". Proudly created with by Oren Kozlovski 

 אופניים לילדים ולוג ילדים  כפירי בדרכים  מרוצים מעצמם  -  קידום אתרים  חוג אופניים

קצת על אורן קוזלובסקי
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

לא בטוח שיש ביטוח!

בקרוב ניתן יהיה לרכוש פוליסת ביטוח בגין נזקי הגוף ונזקי הרכוש שייגרמו לצד שלישי עקב שימוש באופניים חשמליים. אבל צריך לבדוק האם הביטוח באמת מתאים לכם ואם אתם או ילדכם עומדים בכל התנאים והמגבלות? חברות הביטוח אמורות להנפיק פוליסות ביטוח לאופניים חשמליים החל מחודש מאי הקרוב, אך כבר בימים אלו מציעה שומרה חברה לביטוח, פוליסה בשם E-bike, לשימוש באופניים עם מנוע עזר (אופניים חשמליים).

 

אז עד היום, רכבו בעלי האופניים החשמליים ללא אפשרות לבטח את עצמם למקרה שבו יגרמו לפגיעה גופנית. גם במקרה של גרימת נזק לכלי רכב או רכוש של צד שלישי, לא הוצעו פתרונות הולמים. זאת להבדיל מנפגעי כלי רכב מנועים, המבוטחים בביטוח חובה ונוהגים לרכוש גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף הכולל גם כיסוי צד שלישי.

 

היום, יכולים רוכבי אופניים חשמליים (או הוריהם המודאגים), לרכוש פוליסת ביטוח נזקי גוף וצד ג' אשר מכסה את נזקי הגוף של צד שלישי שנפגע מהאופניים החשמליים. הביטוח מכסה גם נזקי רכב ורכוש של אדם אחר לו נגרם נזק, כתוצאה משימוש באופניים החשמליים. מדובר כמובן על מבוטח או בן משפחה מקרבה ראשונה שגילו עולה על 16 שנים.

 

הורים ורוכבים רבים אינם מודעים להגבלות ולתנאים לכיסוי הביטוחי המוצע להם. בין ההגבלות הבעייתיות:

  • הרוכב הינו מעל גיל 16

  • לא בוצע שינוי באופניים ובמנוע

  • הרכיבה בהתאם להוראות היצרן, ועד 25 קמ"ש

  • הרכיבה לצרכים פרטיים

  • חבישת קסדה בזמן הרכיבה

  • אסור להרכיב נוסע נוסף

  • רכיבה בהתאם ועל פי חוקי התעבורה

  • רכיבה על הכביש

  • ועוד תנאים המגבילים את קהל היעד העיקרי של כלים אלו

 

בהקשר של בני הנוער, בעייתי התנאי של רכיבה בהתאם ועל פי חוקי התעבורה. כיצד נער בן 16 שלא עבר את מבחן התאוריה של משרד התחבורה, אמור לדעת מהם חוקי התעבורה? גם התנאי לרכיבה על הכביש בלבד בעייתי. כיצד מכריחים ומעודדים רוכבי אופניים חשמליים (ברובם ילדים) לנסוע על הכביש ללא ידע והתמצאות בחוקי התעבורה והכרת התמרורים?

 

לאחר בחינת התנאים לקיום הכיסוי הביטוחי, ניתן לראות כי זוהי פוליסת ביטוח עם רשימת סייגים ארוכה ובעייתית. נראה כי כמעט כל תרחיש תאונה של רוכב אופניים חשמליים, מכיל סייג אשר גורע מזכויות המבוטח או מבטל את הפוליסה. בניגוד לביטוחי החובה אלהים הורגלנו מעולם המכוניות והאופנועים, הפוליסה החדשה, המיועדת לרוכבי האופניים החשמליים, אינה מכסה את נזקי הגוף של הרוכב עצמו. בשונה ממקרי תאונה על אופנוע או כל כלי רכב מנועי אחר, בהם המבוטח זכאי באופן אוטומטי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לפיצוי כספי מחברת הביטוח, רוכב האופניים מופקר לחלוטין.

 

עלות פוליסת הביטוח לאופניים חשמליים המוצעת היום, הינה כ - 960 ₪. ההשתתפות העצמית הינה: בגין נזקי גוף – 2,500 ₪ למקרה, ובגין נזקי רכוש – 1,000 ₪ למקרה. אז האם בסופו של יום פוליסת הביטוח לאופניים חשמליים שווה ? ייתכן שאין תשובה חד משמעית.

 

עד שפוליסות הביטוח לאופניים חשמליים יהפכו לחלק בלתי נפרד מהרכיבה על כלי הרכב החשמליים, נזכיר את מה שתמיד נכון במקרה של תאונת דרכים. אם הייתם מעורבים בתאונה עם אופניים חשמליים ו/או נגרם לכם נזק גופני או רכוש, ייתכן והאופניים מבוטחים. גם אם נפגעתם פגיעה קלה ביותר, פנו לחדר מיון או למוקד רפואי לבדיקות, והיעזרו בעורך דין שמתמחה בתחום, כדי שידרוש עבורכם את הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

 

 

Please reload

Please reload